Remarketing voor webshops

Wat als je een webshop hebt, er komen genoeg bezoekers op je website, maar bijna alle bezoekers verlaten je webshop weer zonder iets te kopen. Misschien zijn ze je webshop vergeten en hebben ze het product wat ze op jouw webshop hebben gezien inmiddels ergens anders gekocht. Of misschien zijn ze helemaal vergeten wat voor leuke dingen je op jouw webshop kan kopen. Hoe zorg je ervoor dat de bezoekers niet alleen op je webshop kijken, maar ook daadwerkelijk iets kopen? Moet je dan je marketingstrategie aanpassen? En wat is dan de beste manier hiervoor?

Zoek de bezoekers

Als je wilt zorgen dat bezoekers terugkomen op je site kan je gebruik maken van remarketing. Dit is een vorm van online marketing waarbij mensen die je website hebben bezocht advertenties te zien krijgen. De mensen die je website bezocht hebben krijgen een remarketingtag. Hierdoor worden de bezoekers toevoegt aan de remarketinglijsten. Als je deze manier van online marketing op de juiste manier inzet dan is de kans dat een bezoeker overgaan tot het kopen van een product wel 70% hoger. Het is dus zeker een hele effectieve manier van online marketing!

Niet alleen voor webshops

Als je dus een webshop hebt waar bezoekers steeds maar niet de producten kopen is dat heel frustrerend. Maar het gebruiken van remarketing is een hele effectieve manier wat dit probleem kan verminderen. Je benadert bezoekers op een gerichte manier en kan zelfs bezoekers benaderen die wel al een keer iets bij je gekocht hebben. Het gebruiken van remarketing is ook niet alleen voor webshops. Eigenlijk alle partijen op het internet die sales genereren kunnen er gebruik van maken. Blijf dus niet zitten met een webshop waar de bezoekers niets kopen. Kijk niet toe hoe je bezoekers de producten ergens anders kopen. Maar doe iets aan het probleem!

Deze heb je misschien gemist